Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Zombievarning...

Av Tvilling - 25 januari 2010 11:45

Har räknat ut att jag jobbat 60 timmar under förra veckan. Under hela helgen jobbade jag 33,5 timme! Redan i tisdags var jag jättetrött, mycket för att jag visste att jag skulle jobba varje dag denna vecka. I helgen har jag gått på mina extra reserver, för jag har egentligen bara velat lagt mig för att sova..!


Är ledig nu i två dagar iaf, otroligt skönt! Försökte sova ut imorse och jag fick sova till kl 08.15, sedan har det varit halvdan sömn men skönt att kunna ligga kvar i sängen. Trots det går jag runt som en zombie och det värker i kroppen... Måste försöka göra mig iordning så att jag kan gå till en kompis och fika. Då kommer jag iaf vakna till eftersom hon har två småttingar hemma.:)


Ska dansa afrodans på friskis ikväll. Har varit ganska duktig och rört på mig i förra veckan, trots att jag jobbat så mycket. I måndags blev det bara promenad till och från jobbet (tar 20 min enkel väg i ganska raskt tempo). I tisdags 15000 steg, varav 9500 steg var i snabbt tempo! I onsdags en promenad på 40 min plus 40 längder simning plus bubblande. I torsdags promenad på 13000 steg, i fredags styrketräning. I lördags och söndags - promenader på en timme. Jag har inte sett några direkta resultat på vågen, men hoppas att det gör skillnad med tiden. Får ha lite tålamod. Kanske skulle ge mer resultat om jag inte åt så mycket onyttigt, men de här jobbhelgerna är så långdragna så då blir det gärna att jag äter godis m.m för att ha något att göra... Ska nog göra ett storkok på en soppa idag som jag kan äta hela veckan. Ska försöka undvika godis den här veckan, eller de veckor jag inte jobbar helg.


Vad kan du göra för att må bättre?

 
 
FRIDA

FRIDA

25 januari 2010 16:33

Hej!
Va skoj! då har jag någon mer blogg att läsa :)
Har en egen personlig förutom www.topphalsa.bloggplatsen.se det är den som är angiven ovan :)
Mitt mål är att gå ner runt 3 kg iaf men sen ska jag inte stirra mig blind på vågen utan mer mäta omfånget runt midja lår, vader och bröst.
Kram

http://www.fridajohansson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tvilling - 18 november 2010 23:37

Jag har läst en helt underbar blogg idag som heter Monicas tankar. Det var naket uttömmande och hon blottade sig totalt. Jag är för feg för det. Jag vågar inte ens skriva ut mitt namn och vill inte ha något kort med på mig själv för att inte blotta m...

Av Tvilling - 11 november 2010 22:29

Var hos en kompis och hennes familj ikväll. De har flyttat till ett hus från 70-talet. Det var ett gammalt pensionärspar som hade bott där och det såg ut därefter... Det var iof nya vitvaror i köket, men tapeter, tak, badrum behöver bytas samt nytt y...

Av Tvilling - 11 november 2010 13:25

Hallå! Det var verkligen länge sedan jag skrev i den här bloggen. Med 2010 kom det lycka, välgång och en feel good-känsla:) Jag har nu ett fast jobb som jag trivs med, känslan att få in pengar varje månad är så skön. I april träffade jag en fl...

Av Tvilling - 27 februari 2010 23:54

Mitt liv som singel efter 30 har inte riktigt blivit som jag hoppats på... Jag hade ju föredragit att det skulle ha ändrats till Mitt liv efter 30, i ett förhållande..! Men prinsarna verkar vara som bortblåsta. Hur ska jag veta det förresten? Här sit...

Av Tvilling - 22 februari 2010 10:56

Hallå! Är otroligt vackert utenu när solen skiner på snön, men så himla kallt. Termometern visade på -33 hos mina föräldrar imorse. -33! Precis som jag är:) Har tagit det väldigt lugnt i helgen hos mina föräldrar. Åkte dit i lördags eftersom min sy...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards