Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Ibland behöver man bli påmind....

Av Tvilling - 14 januari 2010 22:19

Tittade precis på kommunens sida för lediga jobb. Det var flera vikariat men även annonser ute redan om sommarjobb. Ett leende kom över mina läppar när jag slogs av tanken att den tiden är över. Jag behöver inte våndas varje år och sommar OM jag kommer få ett sommarjobb eller vik, eller hur jag ska klara mig ekonomiskt. Den tiden är över nu:) Jag är klar med mina studier och har min tillsvidaretjänst. Man behöver bli påmind om sådana saker ibland för att inse hur bra man har det..!:)


Jag tänker även på att min väg har varit väldigt lång för att jag ska sitta här och ha en tillsvidaretjänst. Min studietid har dragit ut på tiden med studieuppehåll flera ggr. Ett frivilligt och ett ofrivilligt... Min tid utomlands, alla mina korta vikariat, min olycka för tre år sedan... Allt detta har gjort att jag fått otroligt mycket erfarenhet som jag kan ha med mig hela livet. Jag hade inte önskat min värsta erfarenhet de känslor och både fysiska och psykiska mående som jag haft efter olyckan. Men samtidigt sitter jag här nu och är den människa jag är idag. Kanske inte alltid är en människa att vara stolt över, men jag är otroligt medveten om mina fel och brister just kanske för att jag varit med om min olycka.


Förut la jag skuld över mig själv att jag hade blivit påkörd. Jag hade haft en riktig tung dag på jobbet, och la skuld över att jag inte var tillräckligt uppmärksam. Jag inser samtidigt att jag aldrig kommer få veta vems skuld det var, eller exakt vad som hände eftersom jag blev medvetslös. Jag får vara glad över att jag ens vet så mycket som jag vet eftersom påköraren kom och hälsade på mig på sjukhuset dagen efter. Han kunde lika gärna ha smitit iväg, då hade jag troligen mått ännu sämre efteråt. Det var faktiskt för tre år sedan den 8 januari. Jag reflekterade inte över det den dagen i år, utan har tänkt på datumet före och efter. Jag inser att olyckan inte alls är lika nära mig som den var förut, otroligt skönt!


Har varit och tränat cirkelgym idag. Skönt även fast det inte var den roligaste ledaren jag har haft... Hur motiverad blir man av en gråhårig tant med hull som försöker skoja lite ibland om att man ska ta i?! Jag var riktigt trött i knoppen innan jag gick iväg och tränade och övervägde om jag skulle vara hemma ikväll. Men samtidigt kände jag att kroppen behövde träna. Har tränat tre pass hittills, har bara ett pass kvar, sedan har jag kommit upp i min kvot för träning denna vecka..;)  Är ledig i tre dagar nu, hur skönt som helst! Det behövs lite längre ledighet känns det som eftersom den målgrupp vi jobbar med är ganska påfrestande. Speciellt om de inte tar sin medicin som de ska..! Apropå jobb.., det har ganska nyligen börjat en ny nattpersonal hos oss. Han är jättetrevlig, men inte mer än så. Han har flera barn och fru. Han skickade dock ett ganska oskyldigt meddelande i fredags till mig. Tyckte det var konstigt att han tagit reda på mitt nr. Idag skrev han något litet meddelande också, fast jag visste att han trol var hemma med frun. Messen har varit ganska oskyldiga, men känns bara konstigt. En kollega tyckte även hon att han varit lite flirtig mot mig.


Det är kul med flirt, om man är intresserad. I det här fallet är jag inte alls bekväm med tanken. Han är en kollega och där ska det förbli. Jag skulle hemskt gärna vilja träffa en flirt som kan bli något på riktigt istället. Börjar bli tokig på tanken ibland! Har t.o.m börjat kolla på små småkillar på gymmet, så är rädd för att jag börjar bli gumsjuk. Eller jäkligt desperat! Hoppas att jag ska slippa kolla på småkillar snart, utan att drömprinsen kommer. SNART!

Kram 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tvilling - 18 november 2010 23:37

Jag har läst en helt underbar blogg idag som heter Monicas tankar. Det var naket uttömmande och hon blottade sig totalt. Jag är för feg för det. Jag vågar inte ens skriva ut mitt namn och vill inte ha något kort med på mig själv för att inte blotta m...

Av Tvilling - 11 november 2010 22:29

Var hos en kompis och hennes familj ikväll. De har flyttat till ett hus från 70-talet. Det var ett gammalt pensionärspar som hade bott där och det såg ut därefter... Det var iof nya vitvaror i köket, men tapeter, tak, badrum behöver bytas samt nytt y...

Av Tvilling - 11 november 2010 13:25

Hallå! Det var verkligen länge sedan jag skrev i den här bloggen. Med 2010 kom det lycka, välgång och en feel good-känsla:) Jag har nu ett fast jobb som jag trivs med, känslan att få in pengar varje månad är så skön. I april träffade jag en fl...

Av Tvilling - 27 februari 2010 23:54

Mitt liv som singel efter 30 har inte riktigt blivit som jag hoppats på... Jag hade ju föredragit att det skulle ha ändrats till Mitt liv efter 30, i ett förhållande..! Men prinsarna verkar vara som bortblåsta. Hur ska jag veta det förresten? Här sit...

Av Tvilling - 22 februari 2010 10:56

Hallå! Är otroligt vackert utenu när solen skiner på snön, men så himla kallt. Termometern visade på -33 hos mina föräldrar imorse. -33! Precis som jag är:) Har tagit det väldigt lugnt i helgen hos mina föräldrar. Åkte dit i lördags eftersom min sy...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards