Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Sjudagars arbetsvecka..!

Av Tvilling - 18 januari 2010 22:26

Hallå! Har haft tre dagar ledigt för att sedan komma till jobbet på eftermiddagen och få veta att jag kommer jobba ALLA dagar denna vecka..! Blir så besviken! Hade räknat med att jag skulle jobba sex dagar denna vecka, men nu ska vi ha ATP på torsdag. Mitt på dagen, så min planerade Stockholmsresa blev inställd. Kanske lika bra med tanke på pengarna, men är en stor besvikelse. Skulle träffa min syster och hennes barn då, vi hade planerat att gå och äta lunch på en indisk restaurang. Men inte, det får bli om några veckor istället.:(


Tyckte sex dagar var mycket att jobba, men sju dagar är ju lite väl. Kunde kanske ha tänkt på det i lördags, när jag pimplade vin som en borstbindare... Var ute och åt med fyra tjejer. Först träffades vi hos mig för att dricka lite vin och jag hann med minst två glas. Två i sällskapet drack inte, en skulle hem och amma och den fjärde skulle ta det lite lugnt eftersom barnen skulle väcka henne tidigt dagen efter. Så då drack jag för alla fyra istället..! Jag kanske skulle ha tänkt till lite efter att jag "råkade" svepa ner ett glas vin över hela soffan plus min jacka och golv. Med baken..! PÅ restaurangen dessutom så jag fick riva metervis med papper från herrtoan plus att en bartender fick komma och torka golvet... Men inte, jag hann beställa in lite vin till...


Var inte så kul att kolla kontot på söndagen, plus att jag inte sov så mycket på natten. Alltså var jag väldigt sliten igår! Man är ju ingen ungdom längre så det tar ju sin lilla tid att återhämta sig också. (Konstigt nog tror jag att jag är en ungdom med lite alkohol i kroppen). En kompis kom och åt frukost kl 10.00 hos mig, det hade vi planerat några dagar tidigare. Är tur att det är en riktigt bra kompis för hon fick höra mitt ältande om ångest m.m plus att jag fortfarande inte var nykter när hon kom förbi. Sov sedan några timmar på dagen och tur var väl det. Orkade trots detta gå en härlig promenad på kvällen, men imorse var jag seg. Hade väl lite timmars sömn att ta igen.


Träffade inte drömprinsen i helgen heller. Tror nog mer att jag skrämmer iväg de fina, så bestämde igår att jag nästan ska vara nykter fram tills 1 maj. Är inte så sexigt med en full tjej som raglar runt mellan dansgolven...Får dricka högst två glas vin på sin höjd under samma kväll i fortsättningne. Då blir det lättare att gå ner också. Men sedan jag "vägde in mig" har jag bara gått upp. Jäkligt konstigt! Har motionerat väldigt bra de här veckorna, men muskler väger mer än fett har jag hört... Men ska nog inte bara tro att jag fått muskler, utan har inte ätit jättenyttigt. Måste få lite rutin på kosten när jag jobbar kväll. Nu när jag kom hem från jobbet var jag lite småhungrig. Tänkte äta hårt bröd och dricka the, men tyckte det var ett dåligt val så då vräkte jag i mig Australian Macademian nuts istället. Är ganska nyttigt med nötter har jag hört, i måttlig mängd. Men kanske inte så här sent, och jag kan nog inte kalla min konsumtion måttlig mängd..!


Nej, kanske ska gå och lägga mig nu. Fick höra av en kollega att jag såg trött ut ikväll. Precis det jag ville höra..! Men å andra sidan så stämde det ju. Ha det gott! Kram


Ne



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tvilling - 18 november 2010 23:37

Jag har läst en helt underbar blogg idag som heter Monicas tankar. Det var naket uttömmande och hon blottade sig totalt. Jag är för feg för det. Jag vågar inte ens skriva ut mitt namn och vill inte ha något kort med på mig själv för att inte blotta m...

Av Tvilling - 11 november 2010 22:29

Var hos en kompis och hennes familj ikväll. De har flyttat till ett hus från 70-talet. Det var ett gammalt pensionärspar som hade bott där och det såg ut därefter... Det var iof nya vitvaror i köket, men tapeter, tak, badrum behöver bytas samt nytt y...

Av Tvilling - 11 november 2010 13:25

Hallå! Det var verkligen länge sedan jag skrev i den här bloggen. Med 2010 kom det lycka, välgång och en feel good-känsla:) Jag har nu ett fast jobb som jag trivs med, känslan att få in pengar varje månad är så skön. I april träffade jag en fl...

Av Tvilling - 27 februari 2010 23:54

Mitt liv som singel efter 30 har inte riktigt blivit som jag hoppats på... Jag hade ju föredragit att det skulle ha ändrats till Mitt liv efter 30, i ett förhållande..! Men prinsarna verkar vara som bortblåsta. Hur ska jag veta det förresten? Här sit...

Av Tvilling - 22 februari 2010 10:56

Hallå! Är otroligt vackert utenu när solen skiner på snön, men så himla kallt. Termometern visade på -33 hos mina föräldrar imorse. -33! Precis som jag är:) Har tagit det väldigt lugnt i helgen hos mina föräldrar. Åkte dit i lördags eftersom min sy...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards