Alla inlägg under januari 2010

Av Tvilling - 25 januari 2010 17:54

Har precis kollat på "The Proposal" med Sandra Bullock och Ryan Reynolds. Han är gullig, sexig, rik, har en bra familj och trofast... Hon är en hårt arbetande bitch som mjuknar upp efter att ha träffat hans familj, och lärt känna honom...


Får varma kärlekskänslor, snyftar, skrattar, drömmer mig bort... Var är drömprinsen för mig? Varför är det bara på film som sådana saker händer? Kan ju hoppas att han dyker upp någonstans under våren. Såg en kille på fm som jag tycker ser väldigt bra ut. Samtidigt klingade en kompis röst i bakgrunden: Han har en tjej hos sig varje natt, ibland två... Blir påmind om att utseendet inte är allt och den killen blir ganska ful helt plötsligt.


Samtidigt kan man inte blunda för att utseendet har en stor betydelse i ett första skeede. Var och fikade i lördags med en kompis. På fiket såg jag en kille som jag sett tidigare. Vi ses inte ofta, men jag tycker han har kollat lite extra när vi setts. Han kom fram till disken precis när jag skulle beställa mat, så jag lät honom gå före och vi hade en väldigt kort konversation och log mot varandra. Senare efter min beställning satte jag och min kompis oss bakom killen och hans kompisar för det var det enda bordet som var ledigt. Jag satt på samma sida som TV:n var, han vände sig om flera ggr för att kolla på TV. Någon gång möttes våra blickar.. När han skulle gå hade han ryggen mot mig, men innan han lämnade fiket möttes våra blickar igen..:) Jag har kollat upp vad han heter eftersom jag såg vem han var kompis med via fb, men jag vet inte om jag ska våga skicka ett meddelande. Det skulle vara trevligt om han svarade, men om han inte skulle svara och jag senare skulle möta honom skule jag känna mig väldigt dum. Stan är ju inte så stor och han känner en kille som jag känner.


Ja, jag ska nog fundera på det där. Det skulle ju vara trevligare om han gjorde något försök till att ta kontakt, fast han kanske bara tittade för att jag tittade. Han kanske är upptagen och inte alls intresserad. Hm, måste nog rådfråga någon. En kompis hörde precis av sig förresten, hon och jag hade planerat att åka till Alacanté i mars men nu hade hon fått kalla fötter. Hon skulle tänka på det någon dag till, men jag känner att vill inte hon åka och jag inte får med mig någon annan, då åker jag själv. Hur svårt ska det va? Vill komma till lite värme och jag vill komma bort. Vad har jag att förlora? Lite pengar kanske men det kommer ju in mer pengar. Vill resa så mycket jag kan i mitt liv. Helst med sällskap, men det är ju också en utmaning att åka själv. Det klarar jag! Men kan väl hoppas att drömprinsen dyker upp och åker med, det är ju två månader dit..;)

Av Tvilling - 25 januari 2010 11:45

Har räknat ut att jag jobbat 60 timmar under förra veckan. Under hela helgen jobbade jag 33,5 timme! Redan i tisdags var jag jättetrött, mycket för att jag visste att jag skulle jobba varje dag denna vecka. I helgen har jag gått på mina extra reserver, för jag har egentligen bara velat lagt mig för att sova..!


Är ledig nu i två dagar iaf, otroligt skönt! Försökte sova ut imorse och jag fick sova till kl 08.15, sedan har det varit halvdan sömn men skönt att kunna ligga kvar i sängen. Trots det går jag runt som en zombie och det värker i kroppen... Måste försöka göra mig iordning så att jag kan gå till en kompis och fika. Då kommer jag iaf vakna till eftersom hon har två småttingar hemma.:)


Ska dansa afrodans på friskis ikväll. Har varit ganska duktig och rört på mig i förra veckan, trots att jag jobbat så mycket. I måndags blev det bara promenad till och från jobbet (tar 20 min enkel väg i ganska raskt tempo). I tisdags 15000 steg, varav 9500 steg var i snabbt tempo! I onsdags en promenad på 40 min plus 40 längder simning plus bubblande. I torsdags promenad på 13000 steg, i fredags styrketräning. I lördags och söndags - promenader på en timme. Jag har inte sett några direkta resultat på vågen, men hoppas att det gör skillnad med tiden. Får ha lite tålamod. Kanske skulle ge mer resultat om jag inte åt så mycket onyttigt, men de här jobbhelgerna är så långdragna så då blir det gärna att jag äter godis m.m för att ha något att göra... Ska nog göra ett storkok på en soppa idag som jag kan äta hela veckan. Ska försöka undvika godis den här veckan, eller de veckor jag inte jobbar helg.


Vad kan du göra för att må bättre?

Av Tvilling - 19 januari 2010 22:55

Längtar tills jag får min lön så att jag kan köpa soffa och ev boka resa...

Längtar tills jag kan sova (kan gå och lägga mig när som helst, ändå fastnade jag här;))

Längtar tills jag kommer ner till min målvikt.

Längtar till våren..!

Längtar efter min hund.

Längtar tills jag får träffa min syster men framförallt, hennes bebis..!

Längtar tills jag får en egen bebis..!

Längtar efter att ha någon som väntar på mig när jag kommer hem, som vill vara med mig, som jag trivs med, som jag vill skaffa familj med, som vill ha familj tillsammans med mig..!

Längtar så efter det sistnämnda mer och mer. Men hur gör man för att träffa någon?

Längtar så..!




Av Tvilling - 18 januari 2010 22:26

Hallå! Har haft tre dagar ledigt för att sedan komma till jobbet på eftermiddagen och få veta att jag kommer jobba ALLA dagar denna vecka..! Blir så besviken! Hade räknat med att jag skulle jobba sex dagar denna vecka, men nu ska vi ha ATP på torsdag. Mitt på dagen, så min planerade Stockholmsresa blev inställd. Kanske lika bra med tanke på pengarna, men är en stor besvikelse. Skulle träffa min syster och hennes barn då, vi hade planerat att gå och äta lunch på en indisk restaurang. Men inte, det får bli om några veckor istället.:(


Tyckte sex dagar var mycket att jobba, men sju dagar är ju lite väl. Kunde kanske ha tänkt på det i lördags, när jag pimplade vin som en borstbindare... Var ute och åt med fyra tjejer. Först träffades vi hos mig för att dricka lite vin och jag hann med minst två glas. Två i sällskapet drack inte, en skulle hem och amma och den fjärde skulle ta det lite lugnt eftersom barnen skulle väcka henne tidigt dagen efter. Så då drack jag för alla fyra istället..! Jag kanske skulle ha tänkt till lite efter att jag "råkade" svepa ner ett glas vin över hela soffan plus min jacka och golv. Med baken..! PÅ restaurangen dessutom så jag fick riva metervis med papper från herrtoan plus att en bartender fick komma och torka golvet... Men inte, jag hann beställa in lite vin till...


Var inte så kul att kolla kontot på söndagen, plus att jag inte sov så mycket på natten. Alltså var jag väldigt sliten igår! Man är ju ingen ungdom längre så det tar ju sin lilla tid att återhämta sig också. (Konstigt nog tror jag att jag är en ungdom med lite alkohol i kroppen). En kompis kom och åt frukost kl 10.00 hos mig, det hade vi planerat några dagar tidigare. Är tur att det är en riktigt bra kompis för hon fick höra mitt ältande om ångest m.m plus att jag fortfarande inte var nykter när hon kom förbi. Sov sedan några timmar på dagen och tur var väl det. Orkade trots detta gå en härlig promenad på kvällen, men imorse var jag seg. Hade väl lite timmars sömn att ta igen.


Träffade inte drömprinsen i helgen heller. Tror nog mer att jag skrämmer iväg de fina, så bestämde igår att jag nästan ska vara nykter fram tills 1 maj. Är inte så sexigt med en full tjej som raglar runt mellan dansgolven...Får dricka högst två glas vin på sin höjd under samma kväll i fortsättningne. Då blir det lättare att gå ner också. Men sedan jag "vägde in mig" har jag bara gått upp. Jäkligt konstigt! Har motionerat väldigt bra de här veckorna, men muskler väger mer än fett har jag hört... Men ska nog inte bara tro att jag fått muskler, utan har inte ätit jättenyttigt. Måste få lite rutin på kosten när jag jobbar kväll. Nu när jag kom hem från jobbet var jag lite småhungrig. Tänkte äta hårt bröd och dricka the, men tyckte det var ett dåligt val så då vräkte jag i mig Australian Macademian nuts istället. Är ganska nyttigt med nötter har jag hört, i måttlig mängd. Men kanske inte så här sent, och jag kan nog inte kalla min konsumtion måttlig mängd..!


Nej, kanske ska gå och lägga mig nu. Fick höra av en kollega att jag såg trött ut ikväll. Precis det jag ville höra..! Men å andra sidan så stämde det ju. Ha det gott! Kram


Ne



Av Tvilling - 14 januari 2010 22:19

Tittade precis på kommunens sida för lediga jobb. Det var flera vikariat men även annonser ute redan om sommarjobb. Ett leende kom över mina läppar när jag slogs av tanken att den tiden är över. Jag behöver inte våndas varje år och sommar OM jag kommer få ett sommarjobb eller vik, eller hur jag ska klara mig ekonomiskt. Den tiden är över nu:) Jag är klar med mina studier och har min tillsvidaretjänst. Man behöver bli påmind om sådana saker ibland för att inse hur bra man har det..!:)


Jag tänker även på att min väg har varit väldigt lång för att jag ska sitta här och ha en tillsvidaretjänst. Min studietid har dragit ut på tiden med studieuppehåll flera ggr. Ett frivilligt och ett ofrivilligt... Min tid utomlands, alla mina korta vikariat, min olycka för tre år sedan... Allt detta har gjort att jag fått otroligt mycket erfarenhet som jag kan ha med mig hela livet. Jag hade inte önskat min värsta erfarenhet de känslor och både fysiska och psykiska mående som jag haft efter olyckan. Men samtidigt sitter jag här nu och är den människa jag är idag. Kanske inte alltid är en människa att vara stolt över, men jag är otroligt medveten om mina fel och brister just kanske för att jag varit med om min olycka.


Förut la jag skuld över mig själv att jag hade blivit påkörd. Jag hade haft en riktig tung dag på jobbet, och la skuld över att jag inte var tillräckligt uppmärksam. Jag inser samtidigt att jag aldrig kommer få veta vems skuld det var, eller exakt vad som hände eftersom jag blev medvetslös. Jag får vara glad över att jag ens vet så mycket som jag vet eftersom påköraren kom och hälsade på mig på sjukhuset dagen efter. Han kunde lika gärna ha smitit iväg, då hade jag troligen mått ännu sämre efteråt. Det var faktiskt för tre år sedan den 8 januari. Jag reflekterade inte över det den dagen i år, utan har tänkt på datumet före och efter. Jag inser att olyckan inte alls är lika nära mig som den var förut, otroligt skönt!


Har varit och tränat cirkelgym idag. Skönt även fast det inte var den roligaste ledaren jag har haft... Hur motiverad blir man av en gråhårig tant med hull som försöker skoja lite ibland om att man ska ta i?! Jag var riktigt trött i knoppen innan jag gick iväg och tränade och övervägde om jag skulle vara hemma ikväll. Men samtidigt kände jag att kroppen behövde träna. Har tränat tre pass hittills, har bara ett pass kvar, sedan har jag kommit upp i min kvot för träning denna vecka..;)  Är ledig i tre dagar nu, hur skönt som helst! Det behövs lite längre ledighet känns det som eftersom den målgrupp vi jobbar med är ganska påfrestande. Speciellt om de inte tar sin medicin som de ska..! Apropå jobb.., det har ganska nyligen börjat en ny nattpersonal hos oss. Han är jättetrevlig, men inte mer än så. Han har flera barn och fru. Han skickade dock ett ganska oskyldigt meddelande i fredags till mig. Tyckte det var konstigt att han tagit reda på mitt nr. Idag skrev han något litet meddelande också, fast jag visste att han trol var hemma med frun. Messen har varit ganska oskyldiga, men känns bara konstigt. En kollega tyckte även hon att han varit lite flirtig mot mig.


Det är kul med flirt, om man är intresserad. I det här fallet är jag inte alls bekväm med tanken. Han är en kollega och där ska det förbli. Jag skulle hemskt gärna vilja träffa en flirt som kan bli något på riktigt istället. Börjar bli tokig på tanken ibland! Har t.o.m börjat kolla på små småkillar på gymmet, så är rädd för att jag börjar bli gumsjuk. Eller jäkligt desperat! Hoppas att jag ska slippa kolla på småkillar snart, utan att drömprinsen kommer. SNART!

Kram 

Av Tvilling - 13 januari 2010 07:58

Godmorgon! Jobbar kväll idag och hade så gärna velat ligga kvar i sängen och sovit ett par timmar till... Kunde tyvärr inte göra det för målaren kom strax innan halv åtta. Hade jag vetat när han skulle komma hade jag fått sovit en halvtimme till, men är inget att göra åt nu. Tapeterna i sovrummet blev klara igår, blev jättebra:) Grålilablommig fondvägg och vitmelerade väggar. De brukade visst inte få göra fondväggar, men de gjorde ett undantag för mig. Ibland är det tur att man är tjej..;) Nu är det bara hallen kvar, blir ljust och fint. Tapeten i vardagsrummet är riktigt tråkig, men den får tyvärr vara kvar. Man kan ju inte få allt tyvärr..;)


Hade tänkt att jag skulle gå iväg och simma vid halv åtta, men de öppnar inte badhuset förrän kl 09.00 så får väl skriva lite här istället... Var och åt sushi efter jobbet igår med mitt ex. Är skönt att vi kan träffas och prata utan att det blir konstigt. Det känns dock inte lika avslappnat när vi har träffats ute på krogen. Stan är tyvärr inte så stor så vi har tyvärr gått på samma ställen. Vi var ute och gick efter sushin. Jag hade tänkt att jag skulle köra kickboxning igår kväll, men blev så trött när jag jobbade. Tränade medelpass i söndags och cirkelgym i måndags, så det var väl bra med bara en promenad igår. Exet har visst gått upp 8 kg sedan vi bröt upp, så nu har vi slagit vad om 4 kgs viktnedgång till 1 maj. Den som förlorar får bjuda på sushi..!


Hade kontakt med 25-åringen igår. Vi hörs ibland via sms, men vi har fortfarande inte setts sedan vi träffades i oktober. Jag har föreslagit en fika eller en promenad, men han vill inte pga att han har flickvän. Det hedrar honom, men samtidigt skriver han puss och att jag är så snygg m.m Det gör mig förvirrad. Jag skulle så gärna vilja träffa honom bara för att se om han är värd att lägga energi på. Det kanske är det som gör att det är spännande, att vi bara träffats en gång och haft kontakt sedan dess. Vi har en flirt via sms. Tjusningen kanske försvinner när vi träffas, kanske är det han är rädd för. Han verkar vettig iaf per sms. Hoppas att vi ses ute snart så jag får se om han är lika spännande i verkligheten..! Men är egentligen nog bäst att lägga ner, fast finns det ingen annan som lockar så är ju detta ändå lite kul och spännande..!


Ha det gott! Kram

Av Tvilling - 10 januari 2010 16:32

Är precis hemkommen efter en mysig lördag och söndag med min syster, hennes sambo och deras lilla charmtroll på 2 månader. Är helt förälskad i den lilla krabaten. Han har verkligen fångat mitt hjärta:) Fick förfrågan om jag ville vara hans fadder, självklart var svaret på den frågan. Blev lite rörd:) Fick vara barnvakt i 1,5 timme igår medans syster och hennes sambo åkte längdåkningsskidor. Det gick jättebra, jag fick honom att somna efter en liten stund. När jag höll på som bäst att försöka underhålla sötnosen, ringde det på dörren. Det var en gammal klasskompis som jag inte sett sedan gymnasiet. Han skulle till grannen, men hade ringt på fel dörr. Var jättekul att träffa honom. Han var jättekär i min syster i högstadiet kommer jag ihåg. Han var jätteliten i högstadiet, nu var han istället närmare 190 cm och försäljningschef i Stockholm. Han hade blivit riktigt vuxen! Och det är vi väl, vi fyller snart 33 år. Helt otroligt! Han hade inte heller barn, men förhållande sedan 5 år tillbaka. Själv ska jag börja om med någon okänd, som jag inte har någon aning om han existerar eller ej... Eller när det kommer ske...


Pratade med syster och hennes sambo om hur tråkigt det kan kännas och så påtagligt ibland att man är ensam... De hade bokat resa till spanien i vår, jag skulle så gärna vilja åka iväg jag med men för mig är det inte lika självklart att jag har någon att åka med. Känns så tråkigt ibland. Känns helt underbart att veta att jag kommer ha betald semester i år, men hur kul är det att planera semester när man inte har någon att planera med? Åh, ibland längtar jag så att krypa upp i någons trygga famn och bara vara, att kunna planera framtiden med. Eller att kunna prata med på kvällen när det hänt saker på jobbet som i torsdags och få en kram eller några tröstande ord på vägen... Men ibland är det fruktansvärt skönt att slippa tjafs och försöka kompromissa med någon annan. Att slippa irritera sig på att den andra inte hjälper till eller andra konflikter och irritationsmoment som dyker upp ju mer man lär känna varandra. Men längtar samtidigt att bry mig om någon annan. Det finns fördelar och nackdelar med allt, men mest fördelar med att ha ett förhållande. Har umgåtts med två par idag som har verkligen hittat varandra och känner sig trygga med varandra. Min strävan är att hitta någon som passar mig också.


Var på fest i fredags, Var jättetrevligt! Var så kul för vi var olika nationaliteter på festen och man lär sig så mycket om varandra när man umgås så. Vi var svenskar, en från chile, en från kosovo, en från Finland, en från Irak och en från Iran men samtidigt halvarab. Alla hade bott i Sverige länge, så de var ju försvenskade men hade samtidigt erfarenhet från sina kulturer. Var jättekul och vi skrattade jättemycket. Det blev ingen utgång efteråt, blev lite besviken först men samtidigt var det väl lika bra. Jag skulle upp skapligt dagen efter. Jag och en tjej var de enda singlarna men hon gick hem tidigt. De andra var par och de tyckte inte det var lika kul att gå ut...


Hade tänkt hinna städa ut julen nu innan jag skulle köra ett medelpass, men det får bli ikväll istället. Har knappt varit hemma på hela helgen fast jag varit ledig i tre dagar. Ska få nytapetserat i hallen och sovrummet i veckan som kommer, så måste förbereda lite ikväll att få bort saker från väggarna. Bra att spara allt till sist, eller hur;) Ha det gott!

Av Tvilling - 7 januari 2010 20:40

Idag rök jag och en kollega ihop. Hon hade tyckt att jag kritiserat deras arbete plus att hon hade "hört" att jag sagt både det ena och det andra. Vi hade en het diskussion och det kändes inte så kul, men var samtidigt skönt att rensa luften. Jag hoppas att det är utrett nu, men det vet man inte. Var bra att hon tog upp saken iaf.


Det är fan inte lätt att jobba med människor! Det var samtidigt skönt att ha pratat och att detta kom så tidigt ändå. Måste lära mig att hålla en lägre profil. Det är så mycket jag kan bli bättre på. Nej, fan, början på det här året har ju inte blivit så bra som jag hoppats på. Fast det som är skönt är att folk rensar luften på jobbet, skitbra! Var så nära att börja gråta för att jag kände mig arg och missförstådd, men tårarna höll sig kvar i ögonen. Det såg hon säkert, men det struntar jag i för det var en seger för mig. Jag började inte gråta! Ett sånt framsteg! Yes!


Ska på kurs imorgon och hoppas att det inte är dålig stämning då. Tror och hoppas att det kommer bli ett mycket bättre veckoslut än vad veckan har varit iaf. Ska på kurs först och slutar vid lunch. Ska luncha med en kompis då för att sedan leta present till två olika kalas. Ska sedan på fest imorgon kväll. Hoppas och tror det kommer bli kul! Det kan bara bli bättre!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards